Home Technika Szkolenie kasjerek i kasjerów

Szkolenie kasjerek i kasjerów

Luty 5, 2016

Tuż po maturze, nie dostawszy się na studia, musiałem szukać pracy. Znalazłem ją w pobliskim sklepie spożywczym. Było to ciekawe, choć umiarkowanie przyjemne doświadczenie. Głównie z tego tytułu, że nikt – ani szefowa, ani pozostali pracownicy – nie zamierzał mnie wdrażać. Kazano mi przyjść o tej i o tej godzinie i znaleźć sobie zajęcie.


Oczywiście praca w sklepie spożywczym nie należy do szczególnie trudnych zajęć, jednak są aspekty, z których człowiek przyzwyczajony do tego, że stoi po drugiej strony lady po prostu nie zdaje sobie sprawy. Dlatego pracownik, którego szkolenie zostanie potraktowane po macoszemu, zawsze będzie popełniał mnóstwo niepotrzebnych błędów, nierzadko przynosząc sklepowi straty. Straty, za które zgodnie z kodeksem pracy, odpowiada pracodawca.
Obecnie we wszystkich dużych sklepach spożywczych kurs obsługi urządzeń fiskalnych posnet thermal xl stanowi standard. Zwiększa to efektywność pracy i minimalizuje straty. Wielkopowierzchniowe sklepy działają w Polsce już od ponad dwóch dziesięcioleci, miały więc dosyć czasu, aby udoskonalić metody takich szkoleń. Szkolenie nowego kasjera czy kasjerki może być przeprowadzone przez specjalnie wyznaczonego w tym celu trenera, lub przez kierownika niższego szczebla. Dodatkowo nowym pracownikom na początku pomagają bardziej doświadczeni. Na pewno każdy z nas robiąc zakupy w dyskoncie miał okazję słyszeć, jak nowa kasjerka prosi koleżankę z kasy obok o przypomnienie kodu danego artykułu.
Zakupy w dyskontach robię od kilkunastu lat. Z moich obserwacji wynika, że obecnie nowi pracownicy wdrażają się znacznie szybciej. Nie sądzę, żeby w tym czasie radykalnie wzrósł średni poziom intelektualny Polaków. Bardziej skłonny byłbym sądzić, że to właśnie metody szkolenia ewoluowały. Żyjemy w warunkach gospodarki wolnorynkowej od stosunkowo niedawna i de facto cały czas się jej uczymy. Również tego, jak duży wpływ na działanie firmy ma odpowiednie szkolenie pracowników.
Wysoka jakość świadczonych usług jest bardzo istotna w warunkach wolnej konkurencji. Stwierdzenie to wydaje się być czymś oczywistym, podobnie jak kurs obsługi kasy fiskalnej dla ekspedientki w sklepie spożywczym, jednak teraz, kilkanaście lat po wydarzeniach opisanych w pierwszym akapicie, nadal można spotkać kierowników, którzy nie przejmują się koniecznością wdrażania pracowników. Im mniej takich kierowników – tym lepiej.


POLKAS
Pasternik 94, 31-354 Kraków
12 634 05 44
http://www.polkas.pl

You may also like

Leave a Comment